Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 10, 11. - 15.5.2020, 1.B

10. 5. 2020

 

Milí rodiče.

Dovolte mi, abych se vám s něčím svěřila - je neuvěřitelné, jak vám to s dětmi jde. Mám možnost s nimi mluvit ve vzdušné třídě, slyšet je číst. Posíláte mi videa se čtením nebo máme individuální vzdušná setkání a děti opravdu krásně čtou. Ano, rychlost i styl jsou odlišné, ale ve výsledku udělalo každé dítě obrovský pokrok. Mám možnost vidět sešity psaní, opisy a přepisy. Některá díla jsou tak povedená, že by ani čínský kaligrafik nevytvořil lepší. Ano, jsou některá písmenka rozjuchaná, některá širší či tenší, ale pak napíše dítě diktát a je vidět, že si písmenko zapamatovalo. Mám pocit, že i v matematice slavíme úspěch.

Za to vám děkuji. Ze srdce.

Vzdušná třída pondělí až pátek od 8 do 9 hodin. Setkání rodičů ve vzdušné třídě pondělí v 16.30 hodin (virtuální třídní schůzka), téma - nástup dětí do vyučování a pokračování vzdušné třídy při rozdělení dětí na školní a vzdušné. Hodnocení dětí v II. pololetí 2019/2020. Připravte si otázky, nápady a návrhy, ráda bych, abyste si prodiskutovali vše, co vás zajímá. Já si poznamenám vaše připomínky pro paní ředitelku. Rovnou odpovídám na otázku o organizaci přímo u nás ve škole ve škole, časy nástupu a odchodu a kdo bude učit - to se vše odvíjí od toho, kolik dětí zůstane doma a kolik půjde do školy. Čím dříve tento počet bude vedení školy vědět, tím lépe. Děkuji.

Zde úkoly na příští týden.

slabikář:

strana 91 - čeká nás pěkná fuška, tedy těžká práce, k di ti ni dětem přibude DY TY NY. Rozdělí děti na 3 skupinky. Ti, kteří již čtou, nebudou mít žádný problém. Ti, kteří se naučili číst poměrně rychle a čtení se jim líbí nebo se čtení nevyhýbají nebo s nimi poctivě sedáváte, se do 14 dní budou cítit jako rybky ve vodě. U dětí, kde to jde pomaleji, čekejme větší pletení se ve čtení, které bude trvat delší dobu. Některé děti mají až takový problém, že dostanou (né, na zadek ne) po návratu do školy tvrdo-měkkou speciální pomůcku a přes práci s ní se dočkáme dobrého výsledku. Jde tedy o dobrý start. Na této straně nás čeká zásoba slov, se kterou naložíme dle zadání dole na stránce.

strana 92 - dávám hádanky, výsledek musí obsahovat dy, ty, ny, di, ti, ni: Je to ryba... Jdeme po nich nahoru nebo dolů... Má ji rybář... Čteme v ní... Rostou na dubu... atd. Cv. 1 - podle obrázku podtrhneme slovo. Cv. 2 - už postihuje správné čtení. Můžete číst mnohokrát. Cv.3 je doplňovačka - budík, koření, rady, tyká, radí, kořeny. Tajenkou je BERTÍK a doplní se do věty.

strana 93 - budeme číst článek, na základě čtení s porozuměním dopíšeme jména dětí pod obrázky. Vyprávějte si, jakého koníčka mají vaše děti, jakého jste měli vy, když jste byli stejně staří jako vaše dítě. Doplníme věty, které se také týkají koníčků. Děti nakreslí obrázky, kde budou ony nebo další děti při své oblíbené činnosti a napíší pod obrázek jméno kamaráda, kamarádky.

strana 94 - mám říkanku s pohybem

Chodí medvěd po zahradě, veliký a huňatý   (děláme medvědí "chůzi")

ukaž, ukaž, ty medvěde, co ty umíš dělati.   (tleskáme)

A já umím tancovat    (ruce v bok, natáčíme se do tance)

na bubínek bubnovat   ("bubnujeme" na bubínek)

musejí mne všechny děti do jednoho poslouchat.    (tleskáme)

Celá práce na této stránce je popsána dole.

psaní:

pondělí- písanka 4 s. 22, úterý do opičkového sešitu-slabikář s.88, cv.růžový tulipán přepis slov děda lodě koště kotě slůně dýně, středa do opičkového sešitu-slabikář s.90, cv.dole žlutá tužka opis slov kytice kniha udice perník, čtvrtek a pátek-písanka 4 s.23, zde pozor, když si děti předříkávají, co mají psát, mohou napsat bježí. Řekněte jim, že toto psaní spadá k učení slabik bě, pě, vě a pokud paní učitelka  nebo vy nezadáte, že se tam píše j, tak mají psát vždy bě, pě, vě, tedy ě. Tímto jim pomůžete vyřešit spoustu otázek a zoufalého přemýšlení. V úterý bude nachystán diktát č.5.

matematika:

z předešlého týdne nám zbyly slovní úlohy na s. 17, které dopočítáme. Strana 18 - styl práce je totožný s modelem učení sčítání přes desítku. Děti by u sebe měly mít stále počítadlo nebo jinou názornou pomůcku a sčítací růžovou+modrou osy. V tomto období je veďte k procvičování spojů s přechodem přes desítku. Při sčítání a odčítání do desíti by děti neměly používat prsty, spoje by měly být zafixovány,při sčítání a odčítání bez přechodu přes desítku do dvaceti by děti měly být značně jisté.

Strana 19 - připomeneme si metry, kilogramy a litry a procvičíme odčítání s přechodem přes desítku. Příklady pod sebou stále řešíme tak, že je čteme shora: 2+9=11, ne zespoda.

Strana 20 - rozšiřujeme o další příklady na odčítání s přechodem přes desítku

Strana 21 - a zde to procvičujeme. Odpovědi by měly být napsány psacím písmem, velké písmeno na začátku, tečka na konci, podstatné jméno lze nahradit jednoduchým obrázkem.

prvouka:

Aby toho nebylo dost, začneme opakovat téma nemoc, u lékaře a hygiena (naše téma až do konce školního roku). Budeme postupovat dle zadání dole na stránkách. Strany 72, 73 a 74 jen Žijeme zdravě.

Na konci týdne vás poprosím o fotografii nebo scan strany 21 z matematiky, diktátu a strany 23 z písanky. Moc vám děkuji.

Srdečně zdraví paní učitelka Ilona Vaculíková