Úkoly pro děti 11, 18. - 22.5.2020, 1.B
Vážení rodiče,
máme před sebou pro mnohé rodiny poslední týden distančního vzdělávání a poté pět týdnů ve škole pro jedenáct dětí a vzdušnou třídu pro dětí šest. Až do konce školního roku budu zasílat všem týdenní plán učiva s podrobnějším návodem, jak zvládnout učivo. To proto, že vše je na vašem svobodném rozhodnutí, kdy vydáte děti do mých spárů nebo posadíte do vzdušné třídy, nedej bože může se přihodit i nějaká nemoc. A vždy se vám týdenní učivo může hodit. Bude i na web stránkách naší třídy.
Při posledním týdnu naší vzdušné třídy bych vás ráda poprosila, pokud budete chtít, abyste mi žáčka vyfotili u počítače, s tím, že bych tahle fota vyvěsila na web na památku. To znamená foto tak, aby tam nebylo nic soukromého, případně to zamažte. Video se v tomto případě nehodí. Děkuji.
S radostí sleduji postupné uvolňování zákazů a příkazů ohledně školní výuky!
Zde nové učivo, nádech, výdech, jdeme na to:
slabikář:
strana 95 - procvičujeme čtení a psaní bě, pě, vě. Začneme žebříky a pečlivě dbáme výslovnosti. Učím děti, že pro ně platí všechny tři slabiky psané s ě, že existuje psaní vje a bje, ale to nastane až ve druhé třídě. Cv. 1 zelená fajfka postihuje slova s těmito slabikami, přečteme je a podtrhneme to slovo, které patří k obrázku. Cv. 2 Jak je to správně? Přečteme zelená slova a poté přiřazujeme k přečtené větě, čarou. Za odměnu sluníčko! Cv.3 žlutá tužka zahrajeme si s dětmi na učitele, to milují a opravíme ČERVENOU PASTELKOU chyby, děti se nechají vést levou správnou verzí, pracují samy. Za odměnu sluníčko. Cv. 4 zelená fajfka dole děti přečtou a vyberou správnou možnost a podtrhnou ji.
strana 96 - Bělásek, přečteme si vyprávění, ptáme se na porozumění. Už jste zkušení, pokud má vaše dítě paměť jako slon, tak ho otravujte ptaním na porozumění po třech řádcích, pokud má paměť ještě necvičenou, tak si dovolte otravovat více a ptejte se po jedné větě, po dvou větách. Na konci čtení si celý obsah znovu vyprávějte. Pak si povídejte o motýlech. Já mám na běláska spadeno, každý rok mi housenky sežerou angreštové lístky. Cv. 2 zelená fajfka zde vybereme do vět správná slova, rámeček se správným slovem vybarvíme, věty několikrát přečteme. za odměnu sluníčko. Cv. žlutý tulipán přečteme několikrát hezkou říkanku, děti se zasmějí. Až mají načteno, doplní pod obrázky správná křestní jména psacím písmem.
strana 97 - pusťte si píseň od Svěráka a Uhlíře Chválím tě země má. Říkanka: Teploměr (procvičujeme si prsty) - Když je teplo, tak si troufám, po stupíncích vzhůru stoupám. Když je ale mráz a led, pod nulu si vlezu hned. Hádanky: Kvítím posetá černá zahrada, v noci rozkvétá, ve dne uvadá (noční nebe), Neustále to mění tvar, ale přesto je to stále kulaté (Měsíc),Máte mě rádi, přesto se na mě mračíte (Slunce). Vysvětlíme dětem, že se píše mě i mně, ale my zatím budeme používat jenom m ě. Slabikář básnička, vyhledáme v ní slabiku mě a zakroužkujeme ji. Zarecitujeme si ji, zkusíme kus zpaměti. Cv. 2 žlutý tulipán čteme slova, použijeme je ve větách. Cv. 3 zelená fajfka čteme sloupce slov, vyhledáme a podtrhneme dvojice stejnych slov. Cv. 4 růžový tulipán čteme předložka a slova za nimi, zkusíme si poprvé říci, že předložka se píše zvlášť, ale čteme ji dohromady se slovem na-za-hra-dě, do-mě-sta. Čteme článek, popisujeme obrázek, bavíme se o noční obloze, jejím pozorování a o tom, co nás při tom zaujalo. Cv. 5 žlutá tužka doplníme slabiku MĚ, slova přečteme a vymyslíme si s nimi věty.
Na straně 98 našeho slabikáře je výzva k pasování na čtenáře. Rozhodla jsem se tuto krásnou akci odložit na září, potřebuji k ní osmáky nebo deváťáky a všechny naše děti a ne rozdělené na vzdušné a školní. Již jsem to dětem oznámila a začínám brousit meč.
Strana 102 - je vhodná pro početnější vzdušnou třídu, čtení delších článků si necháme pro ty menší kolektivy. Cvičení budeme plnit podle zadání dole.
psaní:
pondělí - písanka č.4 strana 24, pozor při přepisování z tiskacího na psací písmo když si dítě předříkává, aby nepsalo bje, pje, vje! Úterý do opičkového sešitu přepis ze slabikáře strana 94 zelená fajfka první řádek: Běla, běžím, pěna, úspěch, věta, květen. Středa do opičkového sešitu opis ze slabikáře strana 95 cvičení žlutá tužka opravená slova: dřevěné hrábě, dračí doupě, pěstujeme květák, pět věcí. Čtvrtek písanka č. 4 strana 25. Diktát č. 6 bude umístěn na web stránkách.
matematika:
strany 22, 23, 24 postihují procvičování a opakování sčítání do 20ti a nové příklady na odčítání do dvaceti s přechodem přes desítku. Pracujeme, jak jsme zvyklí.
Strana 25 - rýsujeme podle pravítka, tak, že pokračujeme v načatých čarách. Postupujeme přesně podle šipek, můžeme rýsovat modrou a červenou pastelkou, tam, kde je to žádáno. Dole na stránce rýsujeme čtverce, narýsujemejich 5. Obdélníky jsou 4. Rýsujeme trojúhelníky, je jich 14.
prvouka:
Strana 74 - Žijeme zdravě a Třídíme odpad. Povídáme si. Strana 75 - opakujeme lidské tělo a zdraví. Prosím, zopakujte si téma ze strany 43 - Moje rodina a vztahy v rodině. Naváži na toto téma ve škole.
Milí rodiče, děkuji vám za starostlivost. Na konci týdne připravte dětem veškeré pracovní listy, které jsem vám házela do schránek, ať vyplněné či nevyplněné, veškeré obrázky, které děti namalovaly, podepište jim tyto materiály. V pondělí 25.5.2020 začneme se školní třídou, při prvním vstupu budou děti potřebovat podepsané čestné prohlášení (viz příloha).
Paní učitelka Ilona Vaculíková