Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 12, 25. - 29.5.2020, 1.B

24. 5. 2020

Milí rodiče.

Od tohoto týdne bude pracovat školní třída a vzdušná třída. Protože stále vyučujeme distančně, zasílám učivo pro tento týden stále všem.

Prosím rodiče školní třídy, aby s dětmi každý den doma četli asi 15 minut a počítali příklady s přechodem přes desítku. Děti nebudou dostávat domácí úkoly. Většinu učebnic a sešitů si nechají ve škole.

Prosím rodiče vzdušné třídy, aby pokračovali v práci s dětmi tak, jak byla nastavena doposud, tedy co nestihnu během vzdušné výuky, dopracujte. Vzdušná třída pro tento týden: pondělí 12.30 až 13.30 hodin, v úterý nebude vzdušná třída (z mých osobních důvodů, omlouvám se), středa, čtvrtek a pátek od 8.00 do 8.30 a od 10.30 do 11.00 hodin.

slabikář:

strana 99 - začíná velká kapitola naše první čtení. Čteme, vyprávíme si obsah článku. Pusinkové cvičení si přečteme , odpovíme a dopíšeme. Vzpomeňme si na návštěvu v pyšelské knihovně, fotografie visí na web stránce naší třídy. Vyprávíme si o knihách, které jsme již přečetli nebo přečteme, ukazujeme si je. Rodiče mohou motivovat vyprávěním o jejich první knížce...

strana 100 - čteme článek, převyprávíme si jeho obsah a ptáme se: Které město nebo vesnici máme rádi? A proč? Vyprávějme si o Pyšelích, Zaječicích, Barochovu, Kovářovicích a Čtyřkolech, kde bydlíme. U otazníku nás čeká doplňovačka, vyluštíme tajenku, slovo z tajenky doplníme do věty a přečteme ji.

strana 101 - čteme článek, mluvíme o každé části článku po přečtení, popíšeme obrázky a ten, který nepatří k říkance, škrtneme

strana 103 - čteme pohádku a vysvětlíme, proč byli medvídkové hloupí. U cvičení otazník popíšeme obrázky, věci z každého obrázku rozdělíme spravedlivě na dva díly a říkáme , co kdo dostane.

strana 104 - čteme a za pomoci nápovědy a kontroly dospělého doplníme k podtrženému slovu rým: lavice - police, Vašku - tašku, babička - vajíčka, od bláta - lopata, po poli - úkoly, stříká - štika. Popíšeme obrázky a připojíme je ke správné říkance. Vysvětlíme si, co je to rým. Rým je zvuková shoda na konci dvou veršů.

písanka:

strany 26, 27 zdůrazníme na začátku věty velké písmeno, na konci tečka, otazník nebo vykřičník, dbejte, aby děti psaly od kraje řádku, ne tak jak je natištěno, 28 a 29 a 30, ovoce a zeleninu podtrhnout vlnovkou barevně.

Diktát č. 7 bude na stránkách, zkusíme krátké věty. Velké písmeno, tečka....

matematika:

zbývá dodělat s. 25 dole trojúhelníky, strany 26, 27, 28, 29. Není potřeba nic vysvětlovat, je to procvičování a opakování sčítání a odčítání do 20.

prvouka:

strany 50 a 51, 44 a 45 dle úkolů dole na stránce.

Tak a jdeme do zkoušky, jak se nám bude po novom dařit. Hodně sil!!

Ilona Vaculíková