Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 2, 16. - 20.3.2020, 1.B

14. 4. 2020

Milí rodiče,

ach jo, zázrak se nestal a konec uzavření školy vyhlášen nebyl. Posílám tedy úkoly na další týden. S některými z vás jsem mluvila a rozebírali jsme problémy domácího učení. Budu je postihovat při rozboru učení na tento týden. V případě, když byste si nevěděli rady, zavolejte nebo pište, poradíme se. Komunikuji i přes whats app, viber a skype.

slabikář: strany 56, 57, 58, 59, 60, 61. Písmeno b je strašně záludné písmeno ve smyslu postřehování. Věnujte mu, prosím, zvýšenou pozornost a důsledně procvičujte tvarově podobná písmena B, b, D, d, P, p. Dětem se plete zejména d a p. Ponechejte jim dostatek času k ukotvení písmene, může se zde projevit problém s pravolevou orientací nebo se může projevit příznak speciální poruchy učení, třeba dyslexie. V příloze posílám slova, kde si děti mohou různobarevně zaznačit tato tři písmena a dále hru se slovy ze skládací abecedy. Totéž můžete zaznačovat ve slabikáři mimo práci s úkoly dole na stránce. Pracujte dle úkolů dole na stránkách. Pokud je tam básnička, říkáme ji s dětmi tak dlouho a tolikrát, až ji většina dětí umí a opakujeme ji i další den.Je to důležité pro práci mozku. Inspirujte se obrázky v pusinkovém cvičení a nechejte slova sestavit ze skládací abecedy. Trvejte na malých písmenech, velká nechejte děti dávat tam, kam opravdu patří (názvy, jména). K tvorbě slov už děti začaly používat slabiky ze skládací abecedy, to je správný postup, jsou už o úroveň výše. Odlišujte pokyn - ŘÁDEK, SLOUPEC při čtení.   58/3 - správné odpovědi - domek, pátek, bubák, dudák, kabát. Pište hůlkovým tiskacím písmem (toto cvičení). Na straně 60 nás čeká písmeno Č a č, ale také nová slova typu kočka. Postupujte následovně: rozložte slovo na slabiky (tleskejte) a pečlivě slabiky vyslovujte, rozlište je barevně v textu. Jsou to slova : kočka, tečka, čočka, myčka, žáček, míček, bubáček, dráček. Na straně 61, poslední cvičení je VĚTA. Končí tečkou, děti by měly klesnout hlasem. Tedy

Ve škole se také učíme o zvířatech, rostlinách, ovoci a zelenině, dopravních prostředcích.

Je to začátek dělení slov na slova nadřazená a podřazená, tedy auto, kolo a autobus jsou dopravní prostředek, atd.

V tomto období bychom absolvovali 2. diagnostickou prověrku čtení. Koho to zajímá, najde instrukce v příloze, nejste sice většinou učitelé, ale umíte číst a můžete posoudit úroveň čtení vašeho děťátka.

psaní: strany 7 - 16 včetně. Důsledně kontrolujte sezení, kolena u sebe, nožky se tlapkou opírají o zem. Záda jsou rovná, hlava je nahoře. Důsledně kontrolujte držení tužky či pera. Prsty do zobáčku, tužka směřuje k rameni, lehkost motýlí. Slyšela jsem, že i písanka 3 nechává propisovat pero na druhou stranu. Pokud je to tak i u vás, jsem domluvená s dětmi, že si do písanky budou psát tužkou a všude jinde budou psát perem. Propsaná písmena na druhou stranu ošklivě ruší psaní další. VELKOU pozornost věnujte, prosím, takzvanému přepisu, což je obrázek plus tiskace slovo a dítě je přepisuje psacím písmem. Opravujte chyby, stůjte za svým, když je to ošklivě, musí se to přepsat. Říkáme takové zaklínadlo: krupica, halena, fajka spálená. A jdeme na to znovu. Tolik stránek zadávám, protože slova jsou již dlouhá. Píšeme AŽ DO KONCE ŘÁDKU! Pozor na novinku, je tam již otazník. Diktujte psací písmena pro zapamatování, diktujte slabiky, slova. Buďte s pochvalou na rtech.

Probraná písmena v písance: e, l, m, i, u, é, í, ů, ú, a, s,o, p, A, M, O, t, I, j, J, P, y, U, n, N, v, V, z, d, S, k, š, Š, těžká spojení: ot, ov, os, ok, om, on, op (děti mohly zapomenout)

matematika: strana 21 - porovnáváme vždy počet hraček ve dvou policích a počítáme, o kolik je v jedné polici více či méně než v druhé. Např.: 1, V druhém řádku je o pět panáčků více než v prvním řádku. Vyzvěte dítě, aby tento vztah vyjádřilo i opačně 2, V prvním řádku je o pět panenek méně než ve druhém řádku. Vzniká praktický poznatek, že platí-li věta 1, platí také věta 2 a naopak. Můžeme porovnávat počty různých hraček, např.: Porovnej počet autíček s počtem panenek. Vyhledej, kterých hraček je stejně (stejný počet). Děti mohou provést odhad a pak si to přepočítají.

strana 22 - cv. 1 vysvětlete dětem, že si mohou usnadnit práci, když budou kolečka kreslit přímo pod jednotlivé obrázky nebo mohou kolečka připojit čarou. Na této straně se začíná pracovat s vytvářením zjednodušeného algoritmu, jak vypočítat číslo o několik větší, než je číslo dané. Jde o červené, drobně vytištěné věty u jednotlivých úloh. Je tam také důležité psát koruny pod koruny, koláče pod koláče atd.

strana 23 - cv. 6 samostatně na známku od vás, 0 chyb -1, 1 chybka - 2, 2 chyby - 3.

strana 24 - litr, předvedení jednoho litru nechám na vás (ne tisícovku), vyberte dobrou nádobku, já litr i vážím, od začátku si děti pamatují, že 1 litr rovná se 1 kilogram. Je u toho veselo a mokro.

prvouka: přeskočíme tedy na jaro: strana 53, 54, 55, 56. Uložte dětem do paměti - jarní měsíce březen, duben, květen, 1. jarní den 21.3., jarní rovnodennost, stěhovavý pták, vlaštovky přilétají začátkem dubna, kořen-list-stonek-květ.

_____________________________________

V pondělí 16.3. připravím pro naše děti kopie různých cvičení, objedu vaše adresy a hodím vám je do schránek! Budou sloužit k procvičování, asi na 14 dní. Paní Ryškové předám nebo pošlu poštou.

Držte se, přeji hodně zdraví.

Paní učitelka Ilona Vaculíková