Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úkoly pro děti 7, 20. - 24.4.2020, 1.B

19. 4. 2020

Milí velmi pracovití rodiče.

Již tedy víme, že bylo stanoveno nějaké datum (25.5.2020), kdy by měl být otevřen vstup do školy pro 1. stupeň ZŠ. Přesnější ustanovení má přijít v posledním týdnu měsíce dubna. Já samozřejmě podléhám ředitelství školy a jakmile nám paní ředitelka Niklesová něco předestře, ihned vás budu informovat.

Ode dneška jsou pro vás otevřeny webové stránky naší 1.B.     ZDE     Pokud si odkaz uložíte do záložek, máte kdykoliv přístup ke všem mailům, které jsem psala a ke všem výukovým videím, které jsem natočila. Kromě toho se tam odráží život naší 1.B, stránky budu nadále rozšiřovat.

Výuka ve vzdušné třídě pondělí až pátek od 8.00 - 9.00 hodin. Výuka není povinná, nemusíte se z ní omlouvat. Účast je však vysoce žádoucí. Paní Machková provedla mezi vámi průzkum, který měl zjistit, zda máte zájem o zvýšení časové dotace ve virtuální třídě. Pět rodičů se vyjádřilo, že čas zvýšit nepotřebují. Ostatní se časovému zvýšení nebránili. Na základě tohoto šetření jsem se rozhodla, že čas navyšovat nebudu. Musela bych udělat přestávku po 45 minutách na 10 až 15 minut a pak od devíti pokračovat. Tím bych znevýhodnila těch pět rodin. Zatím nemám úplně nejlepší pocit ani z těch 60ti minut, některéděti se ke konci nesoustředí . Děkuji za toto šetření a otázku času ve virtuální třídě neuzavírám nastálo, situace se stále mění a mohu čas virtuality změnit k více minutám, protože děti budou postupně uvykat tomuto stylu učení. Ve vzdušné třídě neprobereme veškeré učivo, je nutno i v probíraném učivu počítat s nepozorností dětí, zvláště pokud u nich nesedíte.

Vzhůru tedy do nového týdne, jednou všechno tohle skončí a já budu moci být zase s dětmi. Děkuji vám za vše. Pište, posílejte, volejte. Přípravy zůstanou nadále podrobné, kdybychom nemohli mít vzdušnou třídu nebo kdybyste se nedostali do vzdušné třídy.

slabikář:

strana 79 - cv.1 seznámíme se s hudebními nástroji, najdeme v nich písmeno f, poté čteme vyprávění, ptáme se po dvou či třech větách na porozumění. Pomocí papírků zakryjte dětem slova (nástroje nebo jiná slova a děti znovu čtou a slova doplňují. Podle vyprávění děti správně vyplní cvičení s fajfkou. Poznávací cvičení je jasně zadané. Dobře nacvičit čtení slov v žebřících.

strana 80 - naučíme se říkanku: Fouká, fičí, větve sklání, vpravo, vlevo, se uklání. Až ten vítr odlétne, stromeček si oddechne. Cv. 1 Co umí vítr - přečteme a podtrhneme správná slova. Článek Flíček - ke čtení si vezměte plyšového pejska, ať "čte" s dítětem. Přečtěte článek, ptejte se na porozumění. Zakryjte opět některá slova a ptejte se, co to tam bylo - tohle je hodně důležité! Ptejte se: Kdo má pejska? Jak se jmenuje? Proč se asi tak jmenuje? Co pejsek dělá?... A vezměte plyšáčka a zkuste jej s dítětem popsat  a vymyslet k němu nějaký příběh, podobně, jako v článku. Působte a podporujte fantazii dítěte, dozvíte se krásné věci. Cv. s fajfkou a tužkou za sluníčko a vaši pochvalu.

strana 81 - Hrnečku, vař! Podtrhněte tato slova: hrnečku, bydlela, jednoho, stařenka, poprosila, dcera - jsou to těžká slova a je potřeba procvičit jejich čtení před vlastním čtením pohádky. Přečtěte pohádku, pod ní je takzvaná "obrázková osnova", podle té pohádku vyprávějte do konce. V textu hledejte daná slova, tvořte otázky, hledejte odpovědi. Dole jsou dvě cvičení za sluníčko, ve druhém cv. s píše odpověď psacím písmem.

strana 82 - nové písmeno. Rozmluvení - Gorila se v Kongu těší na hlas gongu: když se v Kongu ozve gong, chodí s tygrem na ping-pong. Můžete si povídat o gorilách, způsobu života, ohrožení, přirozeném prostředí.

Vysvětlete si slova na g - gong (kovový bicí nástroj tvaru talíře), gáza (jemný řídký obvazový materiál), groš (středověká stříbrná mince) - nemít ani groš. Zvířata - gorila, gazela, gepard, tygr, doga. Zkuste rýmy: doga - jóga, bagr - tygr, Gábina - angína, špagety - magnety, gazela - gorila. Cv. 2 - obrázky jsou guma, tygr, gazela, jogurt, lego, glóbus. Dále postupujte podle zadání dole na stránce.

písanka: strany 8 až 13 včetně, výuková videa písmeno f   ZDE, písmeno F   ZDE, písmeno Y   ZDE, písmeno g   ZDE. Diktát č. 3   ZDE. Vše je na web stránkách 1.B

matematika: děti budou potřebovat trojúhelník a ostře ořezanou tužku číslo dvě

strany 8, 9, 10. Zásada: pokud dětem NEJDE rozkládání sčítání s přechodem přes desítku, zachováváme hluboký klid a pijeme čaj (kávu, víno), víme totiž, že je to delší proces. V minulém mailu jsem vše dopodrobna vysvětlila. Je potřeba velké názornosti - počítadlo, fazole, cokoliv a stále se držet rozkladu - např. 8 + 7 =8 + 2 + 5 = 15. Trpělivost, prosím za všechny nebohé děti.

prvouka: strany 66, 67, 68, dle zadání dole na stránkách. Opakování na stránce 68 určitě oznámkujte.

Těším se zítra ráno ve vzdušné třídě a přeji vám hezký celý týden.

Paní učitelka Ilona Vaculíková