Úkoly pro děti 9, 4.5. - 7.5.2020, 1.B
Milí rodiče.
Pěkně vás zdravím v květnatém měsíci. Vše nasvědčuje tomu, že ještě tři týdny budeme takto pracovat a pak se, ve zmenšeném počtu, uvidíme v naší třídě. Paní ředitelka pro vás připravila kritéria hodnocení žáků a připravuje plán nástupu dětí do školy, podklady z ministerstva školství již dorazily.
Prosím, abyste mi poslali všichni foto diktátu č. 4, písmena G a stránky 13 z matematiky. Přes whatsApp, viber nebo mail. Děkuji. Ti, kteří již poslali něco z toho, pošlete jen to, co chybí.
Pokud máte nějaké pochybnosti o správném vývoji vašeho dítěte při čtení, diktování či matematické práci, prosím, oslovte mne, dáme hlavy dohromady a pokusíme se vyřešit možný problém. S mnohými z vás jsme již takto zapracovali a máme výborné výsledky.
A nyní učivo na výše avizovaný týden:
slabikář:
strana 87 - nejdříve ze všeho nacvičte slova z pravého boku slabikáře, žebříky. Až to dětem perfektně půjde, přejděte na cvičení. Cv. 1 - pojmenujeme ovoce na obrázku-jablka, přečteme, jak se jmenuje strom, na kterém jablka rostou, pokračujeme stejným stylem dál. Cv. 2 - přečteme článek, po třech větách se ptáme na porozumění, po dočtení si převyprávíme celý článek, zazpíváme si písničky. Cv. 3 - děti si přečtou věty a rozhodují o správnosti, nechejte je pracovat samotné, podívejte se na výsledek a ohodnoťte bezchybné odpovědi jedničkou, s chybou/s chybami dvojkou. Cv. 4 - dítě přečte větu bez vaší pomoci a splní úkol.
strana 88 - dě, tě, ně. Vysvětlíme si, že e s háčkem se čte jako IJE a změkčuje slabiku, budeme dětem ukazovat na slabiky a nahlas číst - dě, tě, ně. Před čtení si trochu pohrajeme: 1. řekni mládě - pes, kočka, slon, ovce, medvěd, had 2.kde je kotě? - na půda (na půDĚ), na zahrada (na zahraDĚ), plot, kašna, bedna, u třešeň, u loď, u káď. 3. hádanky - řešením je slovo s dě, tě, ně. První (poslední) den v týdnu je? pondělí (neděle). Bude z něho koláč... (těsto), Je na zametání (koště), Cvičíme na něm venku (hřiště). Všechna cvičení na této straně udělejte podle zadání dole na stránce.
strana 89 - přečteme si článek ve slabikáři, ptáme se na porozumění, převyprávíme si jeho obsah, vyhledáme a označíme slabiky s dě, tě, ně. Najdi vetřelce: po dvojím přečtení článku dejte dětem přečíst článek z mé přílohy. Přidala jsem slova a věty, které ve slabikáři nejsou. Dítě hledá a označuje připsaná slova a věty podle správného textu ve slabikáři. Přílohou, správné řešení je v příloze, opravený text přiložte k pracovním listům, pokud nemáte kopírku, pošlete mi to elektronicky. Děkuji. Cv. zelená fajfka si doplní děti podle přečteného textu, pokud bude bez chyby, vybarví si sluníčko.
strana 90 - POZOR, zde možný zdroj velkých problémů ve čtení. Vzápětí následuje dy, ty, ny a děti dost často necítí měkkost a tvrdost slabiky. Prosím o dostatečné nacvičení měkkých slabik di, ti, ni. Denně sedněte s dětmi a čtěte dokola slova ze slabikáře na straně 90. Nechávám prostor 8., 9., 10.5. I na této stránce postupujeme podle zadání dole. Přidávám říkanku Hodiny -
Každé správné hodiny, odměřují vteřiny. Tiky, taky, tiky, tak, a nikdy ne naopak. My umíme tikat taky, tiky, taky, tiky, taky.
A ještě doplňovačku, nutno přepsat na papír: Malá Hana je H A N I Č K A
Malý motýl je M O T Ý L E K
Malý budík je B U D Í Č E K
Malá bota je B O T I Č K A
Malý koník je K O N Í Č E K
Malá motyka je M O T Y Č K A Tajenka: HODINY
písanka:
pondělí: písanka str. 20
úterý: opis ze slabikáře strana 84 do opičkového sešitu "Fotografoval i šelmy. Ukázal mi lva, jaguára a geparda. Už vím, čím se od sebe liší."
středa: přepis ze slabikáře strana 87 do opičkového sešitu psacím písmem: Zaťukej třikrát tužkou. Ukaž, kde máš dlaň. Vstaň a zase se posaď.
čtvrtek: písanka str. 21
matematika:
strana 14 - procvičování probraného učiva, sčítání přes desítku, děti upevňují znalosti a zrychlují při odpovědích. Ve cvičení 4 k tomu přímo vybízí zadání - změřte dětem čas s pomůckou či bez pomůcky.
strana 15 - rýsování
strana 16 - nové téma odčítání s přechodem desítky v oboru čísel do 20. Platí stejně jako u sčítání: některé děti bez zaváhání rovnou říkají výsledky. Jiným dětem je důležité odčítané číslo rozložit, aby se jim počítalo lépe:
11 - 4 = 11 - 1 - 3 = 7 Pomůckou nám bude modrá a růžová číselná osa, zadní stránka pracovního sešitu, počítadlo
strana 17 dle zadání
prvouka:
strana 70 cv.3
strana 71 dle zadání
strana 72 dle zadání
Děkuji vám za učení se s dětmi a těším se na ně ve vzdušné třídě pondělí až čtvrtek od 8.00 do 9.00 hodin.
Paní učitelka Ilona Vaculíková
Příloha:
Neděle u Štěpánky
Je neděle a neděláme. Maminka něco chystá.
Odpoledne přijede dědeček s babičkou a oslíkem.
Jel pro ně táta bagrem. Táta s dědečkem budou trhat višně. Upečou koláč.
Maminka si přinesla máslo, vejce, ořechy, cukr a mouku.
„Mami, co budeš dělat? Nějaké těsto?
Bábovku pro dědu a babičku? Moc se na ně těším.
Neviděla jsem je dva týdny.“
„Štěpánko, to je otázek! Nevyptávej se pořád! Vezmi raději Matěje a jděte na procházku.“
Matěj je malé milé štěně. Štěpánka ho dostala právě od sestřenice a bratrance z Hodonína.
Až štěně vyroste, bude bydlet doma v obýváku.
Štěpánka bere štěně a jdou na hřiště. Po návratu je bábovka na stole.
„Štěpánko, už jsou pryč!“ volá máma.
„Super!“ volá Štěpánka a otevírá dveře.
Co je jinak: a neděláme, a oslíkem, bagrem, Upečou koláč, ořechy, Nevyptávej se pořád!, milé, sestřenice a bratrance z Hodonína, doma v obýváku, pryč, Super!